bli påkörd och det

Nyss blev jag nästan påkörd och det är så jävla sant och det var så jävla läskigt..
Jag cyklade på min lilla cykel "domderidomderidom" över ett cykelövergångsställe och så kom det nåt jävla dumhuvud asfort och var typ tio cm från att köra på mig FOR REAL., han bromsade som fan och var tvungen att svänga undan.
Och det var han som gjorde fel, för det var en korsning där han hade väjningsplikt och borde ha stannat och kollat om det kom några bilar för det gjorde det och jag var redan på halva övergångsstället. Fyfan vad dum i huvet han var.
Jag borde nästan saktat ner lite så jag hade blivit påkörd och han hade fått betala massa skadestånd till mig.. men han hade säkert smitit och då hade jag inte hunnit kolla registreringsnumret eftersom jag skulle varit nästan död.
Jaja. "Man kan ju undra om detta är köping och inte tranås" som wickis sa. Det gäller ju fan i alla sammanhang.

/Maria.

Kommentarer
Postat av: T

cyklister har väjningsplikt, även när dom kör över ett övergångställe som är markerat med cykelbana , annars måste du gå över med cyklen om bilisten ska ha väjningsplikt , sån är lagen

2009-02-05 @ 23:30:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0